2022 Face to Face

Marcus Höhn
Fotograf:in
Marcus Höhn
Kategorien
Corporate
Wie 2021 fotografierte und filmte laif-Fotograf Marcus Höhn auch in diesem Jahr die Kampagne für »Face to Face with German Films - The Filmmakers«. Er portraitierte sieben Newcomer des deutschen Films. Sie fungieren als Botschafter und repräsentieren die ganze Vielfalt der Filmschaffenden. German Films schreibt dazu:

Since its first edition in 2016, the annual FACE TO FACE campaign, from German Films, the national information and service centre for the promotion of German films abroad, has established itself as a flagship platform to give international visibility to German film talent and draw the attention of the global film industry to a number of the country’s most sensational newcomers and professionals. In its complex production process, film is – more than any other art form – particularly reliant on the collaboration of creative minds with diverse skills and backgrounds. Under the motto FACE TO FACE WITH GERMAN FILMS – THE FILMMAKERS, the 2021 campaign presented a greater range and diversity of German filmmaking than ever before.

In 2022, German Films has pursued this idea even further by spotlighting seven new Faces: documentary writer-director Sarah Noa Bozenhardt, actor-producer-writer Sara Fazilat, actor-director Jerry Hoffmann, film editor Julia Kovalenko, writer-director Matthias Luthardt, cinematographer and director Zamarin Wahdat and actor Anne Zander.

Vimeo

Mit dem Laden des Videos akzeptieren Sie die Datenschutzerklärung von Vimeo.
Mehr erfahren

Video laden

The 2022 Faces are united by their passion for the medium and desire to help shape the German film industry as it moves into a new era. All the participants will therefore contribute their own perspectives and motivations, from the need for adequate representation and inclusion and the desire for equal opportunities to the efforts to produce high-quality, current entertainment. »The way to achieve this is also to a large extent through content, with films and series from Germany which reveal the potential that has gone untapped for much too long in recent decades, while at the same time casting their spell on audiences,“«says German Films Managing Director Simone Baumann.

Marcus Hoehn

„Es ist mir eine große Ehre und ein wirkliches Vergnügen, die Face to Face-Kampagne für German Films erneut umsetzen zu dürfen.Im zweiten Jahr in Folge musste die Kampagne unter den Zeichen einer Pandemie produziert werden. Das bedeutet eine besondere Herausforderung für das gesamte Team und somit entstand unter strengen Hygienebedingungen diese Bildserie mit den Talents des deutschen Films. Die Schauspielenden sind so vielfältig ausgewählt worden, dass es für mich eine umso größere Freude war, diese kennenzulernen und mit ihnen zu arbeiten. Ein herzliches Dankeschön an alle Beteiligten!“

share
LinkedIn